Купити бензопилу і прочитати цю статтю, що робити далі після покупки

Купити бензопилу і прочитати цю статтю, що робити далі після покупки
Дуже важливими є ваші дії з бензопилою після того як ви її купили і збираєтеся почати різати.
В цій статті коротко опишу як слід поводитися з бензопилою. Знаю з досвіду, що переважна більшість покупців так і не загляне в інструкцію з експлуатації. Все, що тут пишу про бензопили мтосується таких виробників бензопил: Stihl(Штіль/Штиль), Husqvarna(Хузварна/Хускварна), Jonsered(Джонсеред/Йонсеред). Назви написав по різному, бо їх говорять всі як хочуть, ну й не суть важливо. Інших виробників бензопил я не розглядаю, бо не сприймаю серйозно всякі китайські бензопили і фірми одноденки і так далі. Хіба до хороших бензопил ще можу віднести Partner(Партнер). А взагалі то бензопили Stihl, Husqvarna та Partner одного поля ягоди а їх основний конкурент Stihl іншого. Що краще? — питання спірне і однозначно правильної відповіді немає.
Першою справою є обкатка бензопили. Колись в радянські часи бензипили Урал, Дружба вимагали спалити 2 бачки палива вхолосту. Сучасні бензопили не вимагають обкатки. І обкатка в такому режимі є шкідливою і може привести до поломки бензопили. Варто на перших п’яти заправках працювати бензопилою в нормальному режимі, не давати їй максимального навантаження. Слід не тримати на газу протягом тривалих проміжків часу. Після цього варто було б показати бензопилу майстрові сервісного центру для перевірки обертів. Карбюратор може після обкатки збитися і оберти будуть не ті. При збільшених обертах ланцюг на холостому ходу рухається по шині, а при понижених оборотах бензопила бензопила глохне на холостому ходу і при роботі не дає достатньої потужності, на понижених оборотах продуктивність різання зовсім не та. Взагалі-то є регулювальні гвинти для карбюратора, але не варто самому займатися регулюванням, краще на сервісний цент, де за допомогою тахометра виставлять саме ті оберти, які потрібні. Пам’ятайте що ремонт бензопили дуже дорогий і заміна поршневої біля 80% ціни бензопили.
Пальна суміш для бензопили складається з пропорції 1:50 двохтактного масла і бензини. Деякі бензопили хочуть більше масла 1:40. Масла завжди краще дати трохи більше, особливо при мінусових температурах, від того лише диму буде більше утворюватися. Коли ж масла дати замало, то може бути біда, двигун не в повній мірі змащуватиметься, грітиметься і може заклинити, після чого стати ремонтонепридатним. Масла слід використовувати лише фірмові, не такі вони вже й дорогі. Двохтактне масло для бензопил Stihl має червонуватий відтінок, для Husqvarna, Jonsered, Partner — синювато-зеленуватий відтінок. Бензин бажано А-92(менше шкідливих домішок в ньому). Масло зручно розбавляти з бензином заливаючи в каністру на 4-5 літрів бензину 100 грам масла. Якщо потрібно менше пальної суміші для бензопили, то в якості дозуючого присторою для масла можна використати медичний шприц. Змішаний бензин з маслом довго не можна зберігати(до 2 тижнів), а перед використанням, пальну суміш в каністрі потрібно збовтати.
Масло для мащення ланцюга можна використовувати фірмове, воно якраз є оптимальне по вязкості, не наносить шкоду для довкілля і не залишає слідів на деревині. Але недоліком є висока ціна, 1л купити можна за 40-60 грн. Тут можна обійтися звичайними трансмісійними маслами, які близькі по в’язкості, ТАД-17 добре підходить. Відпрацьоване моторне масло не можна використовувати, пошкодить масляний насос, якщо вже використовуєте, то дайте тому масло відстоятися, щоб осіли механічні частинки. Об’єми бачків для палива і масла розраховані так, що при використанні повного паливного бачка, масла трішки має залишитись. При використанні інших мастил меншої в’язкості, слідкуйте щоб масло скоріше не закінчувалось і бензопила не працювала всуху.
Також потрібно змащувати спеціальною змазкою підшипник зірочки на кінці шини. перед роботою через спеціальний отвір втиснути шприцом порцію змазки.
Шина і ланцюг.
Шину варто перевертати час від часу на іншу сторону, оскільки при роботі зношується нижня частина і утворюються завусениці. Також плоским напильником варто знімати завусениці.
Ланцюг звичайно ж повинен бути гострим і заточений під певну твердість деревини. Взагалі існує маса видів ланцюгів, але переважно у продажу та використанні йдуть універсальні ланцюги. Для заточки продають спеціальні шаблони і планки з круглими напильниками. Варто відповідально віднестись до заточки ланцюга. Неправильна заточка може давати велике навантаження на двигун бензопили, може погано різати, може через неправильні кути вести в сторону викривлюючи шину, проріз і роблячи неякісною та  небезпечною саму роботу. Заточку варто довірити майстрам (наш магазин також заточує ланцюги, ціна 15грн). Часто недосвідчені продавці продають ланцюги і шини для бензопил, не маючи поняття про їх характеристики. Ланцюг не того кроку швидко зношує привідну зірочку, яка коштує зовсім недешево. Перепишіть собі параметри вашої шини. А саме довжину (см, дюйм), Крок зуба(0,325 обо 3/8 — кількість зубів на 1 дюйм), товщину паза в шині (мм). Найголовнішим це є крок зуба, інші розміри можна комбінувати.
При роботі ланцюг важливо правильно натягнути, він не повинен ні провисати ні бути перетягнутим. Наслідки – це ведіння в сторону, перегрів і поломка шини, …
Після роботи бензопилу потрібно почистити, зняти кришку і продути повітряний фільтр, випорожнити паливний бак для тривалого зберігання, оглянути свічку, почистити шину, загострити ланцюг.
І вже не вперше наголошую — не позичати бензопилу. Основна маса бензопил на сервісі це позичив і поламали. А бензопила річ делікатна і вимагає правильної експлуатації. При дотриманні всіх правил, бензопили працюють довгі роки.
Все закінчую і надіюсь, що ця стаття про бензопили була корисною вам і врятувала хоча б одну бензопилу. На всі незатронуті нюанси по експлуатації та обслуговуванню бензопил дам відповідь у коментарях нижче.

Дуже важливими є ваші дії з бензопилою після того, як ви її купили і збираєтеся почати різати.

В цій статті коротко опишу, як слід поводитися з бензопилою. Знаю з досвіду, що переважна більшість покупців так і не загляне в інструкцію з експлуатації. Все, що тут пишу про бензопили стосується таких виробників бензопил: Stihl(Штіль/Штиль), Husqvarna(Хузварна/Хускварна), Jonsered(Джонсеред/Йонсеред). Назви написав по-різному, бо їх говорять всі як хочуть, ну й не суть важливо. Інших виробників бензопил я не розглядаю, бо не сприймаю серйозно всякі китайські бензопили і фірми одноденки і так далі. Хіба, до хороших бензопил ще можу віднести Partner(Партнер). А взагалі то бензопили Stihl, Husqvarna та Partner одного поля(концерну) ягоди, а їх основний конкурент Stihl іншого. Що краще? — питання спірне і однозначно правильної відповіді немає.

Першою справою є обкатка бензопили. Колись в радянські часи бензопили Урал, Дружба вимагали спалити 2 бачки палива вхолосту. Сучасні бензопили не вимагають обкатки. І обкатка в такому режимі є шкідливою і може привести до поломки бензопили. Варто на перших п’яти заправках працювати бензопилою в нормальному режимі(різати деревину), не давати їй максимального навантаження при мах та мін.оборотах двигуна. Слід не тримати на газу протягом тривалого проміжку часу. Після цього варто було б показати бензопилу майстрові сервісного центру для перевірки обертів. Карбюратор може після обкатки збитися і оберти будуть не ті. При збільшених обертах ланцюг на холостому ходу рухається по шині, а при понижених оборотах бензопила глохне на холостому ходу і при роботі не дає достатньої потужності, на понижених оборотах продуктивність різання зовсім не та. Взагалі-то є регулювальні гвинти для карбюратора, але не варто самому займатися регулюванням, краще на сервісний центр віднести, де за допомогою тахометра виставлять  потрібні оберти. Пам’ятайте що ремонт бензопили дуже дорогий і заміна поршневої біля 80% ціни бензопили.

Паливна суміш для бензопили складається з пропорції 1:50 двохтактного масла і бензини. Деякі бензопили хочуть більше масла 1:40. Масла завжди краще дати трохи більше, особливо при мінусових температурах, від того лише диму буде більше утворюватися. Коли ж масла дати замало, то може бути біда, двигун не в повній мірі змащуватиметься, грітиметься і може заклинити, після чого стати ремонтонепридатним. Оливи слід використовувати лише фірмові, не такі вони вже й дорогі. Двохтактне масло для бензопил Stihl має червонуватий відтінок, для Husqvarna, Jonsered, Partner — синювато-зеленуватий відтінок. Бензин бажано А-92(менше шкідливих домішок в ньому). Масло зручно розбавляти з бензином заливаючи в каністру на 4-5 літрів бензину 100 грам масла. Якщо потрібно менше пальної суміші для бензопили, то в якості дозуючого присторою для масла можна використати медичний шприц. Змішаний бензин з маслом довго не можна зберігати(до 2 тижнів), а перед використанням, пальну суміш в каністрі потрібно збовтати.

Олива для мащення ланцюга можна використовувати фірмове, воно якраз є оптимальне по в’язкості, не наносить шкоду для довкілля і не залишає слідів на деревині. Але недоліком є висока ціна, 1л купити можна за 40-60 грн. Тут можна обійтися звичайними трансмісійними маслами, які близькі по в’язкості, ТАД-17 добре підходить. Відпрацьоване моторне масло не можна використовувати, пошкодить масляний насос, якщо вже використовуєте, то дайте тому маслу відстоятися, щоб осіли механічні частинки. Об’єми бачків для палива і масла розраховані так, що при використанні повного паливного бачка, масла трішки має залишитись. При використанні інших мастил меншої в’язкості, слідкуйте щоб масло скоріше не закінчувалось і бензопила не працювала всуху.

Також потрібно змащувати спеціальною змазкою підшипник зірочки на кінці шини. Перед роботою через спеціальний отвір втиснути шприцом порцію змазки.

Шина і ланцюг.

Шину варто перевертати час від часу на іншу сторону, оскільки при роботі зношується нижня частина і утворюються завусениці. Також плоским напильником варто знімати завусениці.

Ланцюг звичайно ж повинен бути гострим і заточений під певну твердість деревини. Взагалі існує маса видів ланцюгів, але переважно у продажу та використанні йдуть універсальні ланцюги. Для заточки продають спеціальні шаблони і планки з круглими напильниками. Варто відповідально віднестись до заточки ланцюга. Неправильна заточка може давати велике навантаження на двигун бензопили, може погано різати, може через неправильні кути вести в сторону деформуючи шину, проріз і роблячи неякісною та  небезпечною саму роботу. Заточку варто довірити майстрам (наш магазин також заточує ланцюги, ціна 15грн). Часто недосвідчені продавці продають ланцюги і шини для бензопил, не маючи поняття про їх характеристики. Ланцюг не того кроку швидко зношує привідну зірочку, яка коштує зовсім недешево. Перепишіть собі параметри вашої шини. А саме довжину (см, дюйм), Крок зуба(0,325 обо 3/8 — кількість зубів на 1 дюйм), товщину паза в шині (мм). Найголовнішим це є крок зуба, інші розміри можна комбінувати.

При роботі ланцюг важливо правильно натягнути, він не повинен ні провисати ні бути перетягнутим. Наслідки – це ведіння в сторону, перегрів і поломка шини, …

Після роботи бензопилу потрібно почистити, зняти кришку і продути повітряний фільтр, випорожнити паливний бак для тривалого зберігання, оглянути свічку, почистити шину, загострити ланцюг.

І вже не вперше наголошую — не позичати бензопилу. Основна маса бензопил на сервісі — це позичив і поламали. А бензопила річ делікатна і вимагає правильної експлуатації. При дотриманні всіх правил, бензопили працюють довгі роки.

Все закінчую і надіюсь, що ця стаття про бензопили була короткою, корисною Вам і врятувала хоча б одну бензопилу. На всі незатронуті нюанси по експлуатації та обслуговуванню бензопил дам відповідь у коментарях нижче.

5 коментарів до “Купити бензопилу і прочитати цю статтю, що робити далі після покупки”

  1. доброго ранку. якщо масло до шини дуже госте, чим розбавити!!!? дякую

  2. масло до шини гостре?,а це в який отвір?

  3. Дорогий друже, то що ти не сприймаєш до уваги бензопили китайського виробництва, це ще не показник, тому що ти цим інструментом не працював. Є непогані бензопили китайського виробника, негірші чим побутова серія Штиля, та Хускварни, це може бути Альпіна, Гудлак, Енергомаш, Дніпро-М, Штурм, Партнер, Віталс, Алко. Ці бензопили виготовляються на фабриках і проходять сертифікацію, а також стандарт якості в Україні.

  4. Мені доводилось попрацювати різними. Китайські інколи розвалювалися ще під час передпродажного тестування. Заводиться те чудо з надцятого разу (особливо “Майстер Данило”). Із тих, що ти перелічив, пробував лише ALKO, ніби непогані. Я вже 3-4 роки не працюю в цій сфері, може й китайці навчилися робити кращі пили за той час.

Залишити коментар

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.